Gör en intresseanmälan

Move&Walk-Header-Image

Välkommen till Move & Walk Anpassad gymnasieskola!

Move & Walk Anpassad gymnasieskola finns i Göteborg, Malmö och Solna. Skolorna erbjuder det individuella programmet där konduktiv pedagogik genomsyrar dagen.
Move & Walk riktar sig främst till ungdomar som har en kombination av kognitiv funktionsnedsättning och olika typer av rörelsenedsättningar samt kommunikationssvårigheter.

En skoldag på Move & Walk är fylld av glädje och utveckling! Hos oss arbetar eleverna utifrån sina egna förutsättningar och unika behov. Tillsammans med er sätter vi upp mål för att din ungdom ska kunna leva ett självständigare liv - fyllt med glädjeämnen och framgångar.

Göteborg

Skolan ligger i lummiga Lillhagsparken på Hisingen där vi har nära till skog och natur. Skolan är anpassad för elever som lever med olika funktionsnedsättningar och eleverna tar sig enkelt fram med rullstol. Klassrummen är stora och luftiga vilket passar våra aktiviteter som ibland tar upp ganska mycket plats. Förutom klassrummen har vi också flera mindre rum som vi använder när vi delar upp eleverna i mindre grupper.

Vi har hög personaltäthet och vår engagerade skolpersonal ger din ungdom en lärorik och rolig skoldag med mycket uppmärksamhet för att eleven ska utvecklas och lära sig i sin egen takt.

Adress: Lillhagsparken 8, 422 50 Hisings Backa

Malmö

Skolan ligger på Stadiongatan i centrala Malmö. Skolan är anpassad för elever som lever med olika typer av funktionsnedsättningar och eleverna tar sig lätt fram med rullstol. Klassrummen är stora och luftiga vilket passar våra aktiviteter som ibland tar upp ganska mycket plats.

Adress: Stadiongatan 25, 217 62 Malmö

Solna

Skolan ligger på Storgatan i Solna och här tar sig eleverna lätt fram med rullstol. Klassrummen är stora och luftiga vilket passar våra aktiviteter som ibland tar upp ganska mycket plats.

Adress: Storgatan 70, 171 52 Solna

Kontakt

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av Move & Walk Anpassad gymnasieskola.

Lillhagsparken 8
422 50 Hisings Backa

Tel: 076 015 57 45 (Göteborg), 073 523 23 30 (Malmö), 073 523 23 30 (Solna)
movewalk.se