Programinformation
Klassrum

Individuella program på Move & Walk Anpassad gymnasieskola

Move&Walk-Header-Image

Vårt gymnasium följer den svenska läroplanen för anpassade gymnasieskolor. På Move & Walk Anpassad gymnasieskola läser eleverna individuella program och de är utformade efter ungdomens unika behov och förutsättningar.

Vi integrerar Konduktiv Pedagogik (KP) i läroplanen, det gör att eleverna får fördelen i att ha tillgång till KP under hela skoldagen. Våra pedagoger bygger upp motivationen hos eleverna genom aktiv kommunikation, motorik samt kognitiv och social interaktion.

Individuella program i anpassade gymnasieskolan är till för elever som behöver en utbildning som är anpassad för de egna förutsättningarna. Där läser eleven ämnesområden istället för ämnen.
Den garanterade undervisningstiden för individuella program är 3 600 timmar fördelade på fyra år.

De individuella programmen innehåller dessa ämnesområden:
• estetisk verksamhet
• hem- och konsumentkunskap
• idrott och hälsa
• natur och miljö
• individ och samhälle
• språk och kommunikation.

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill veta mer om Individuella program så kommer skolan att kontakta dig.

Recensioner publiceras enligt vår recensionspolicy.

Kontaktuppgifter till Move & Walk Anpassad gymnasieskola

Move & Walk Anpassad gymnasieskola

Lillhagsparken 8
422 50 Hisings Backa