Ystad

Individuella program på Ystad Gymnasium gymnasiesärskola

Individuella program på Ystad gymnasium

Gymnasiesärskolans individuella program är en särskilt anpassad utbildning för ungdomar med intellektuell funktionsvariation. Utbildningen är ett fyraårigt program som kan utformas utifrån varje individs behov och förutsättningar. Programmet syftar till att ge dig som elev kunskaper och verktyg för att kunna leva ett självständigt och aktivt liv. Särskilt fokus ligger på kommunikation, samarbete, initiativ och användning av hjälpmedel. Utbildningen utgår från de centrala ämnesområdena och upplägget utformas efter dina behov och målsättningar.

Läs mer om Ystad Gymnasium

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill veta mer om Individuella program så kommer skolan att kontakta dig.

Kontaktuppgifter till Ystad Gymnasium gymnasiesärskola

Ystad Gymnasium gymnasiesärskola