Plats:
Gör en intresseanmälan

ystad gymnasium gymnasiesärskolaGymnasiesärskolan på Ystad Gymnasium

Vid Ystads gymnasium finns en frivillig gymnasiesärskola som vänder sig till ungdomar med utvecklingsstörning. Ystads gymnasium erbjuder sex yrkesinriktade nationella program samt individuella program.
Går du ett av ystad gymnasiums nationell yrkesprogram får du en bra grund för att kunna studera vidare, söka arbete och kunna delta aktivt i samhällslivet.

Nationella program

Ystads gymnasium har ett brett utbud av yrkesinriktade nationella program. Du har möjlighet att välja bland flera varierande program som utgår från vad som tilltalar dig mest.

• Programmet för Administration, handel och varuhantering
  • Programmet för Fordonsvård och godshantering
  • Programmet för Hotell, restaurang och bageri
  • Programmet för Hälsa, vård och omsorg
  • Programmet för Skog, mark och djur – profil Trädgård
  • Programmet för Fastighet, anläggning och byggnation – profil Fastighetsskötsel

Social gemenskap

Det är viktigt att utbildningen ska utveckla din förmåga att självständigt och tillsammans med andra tillägna, fördjupa och tillämpa kunskaper samt stimulera social gemenskap.

APL ingår i din utbildning

I din utbildning ingår arbetsplatsförlagt lärande, alltså praktik. Då kommer du vara ute minst 22 veckor av din studietid. APL är en central del av utbildningen. Genom att få vara ute på praktik får du yrkeskunskaper, lär sig yrkeskulturen och blir en del av gemenskapen på en arbetsplats.

Ystad gymnasium på Facebook

Kontakt

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av Ystad Gymnasium gymnasiesärskola.

Recensioner

Hitta till skolan