Administration, handel och varuhantering

Midsommarkransens gymnasiesärskola
Stockholm

Administration, handel och varuhantering på Midsommarkransens gymnasiesärskola

Administration, handel och varuhantering på Midsommarkranses gymnasiesärskola

Administration, handel och varuhantering är ett yrkesprogram. Efter examen får du de kunskaper som behövs för att arbeta som till exempel säljare, inköpare och butiksledare, eller inom administrativa yrken som personal-, ekonomi- och it-administratör.

Utbildningen utvecklar dina kunskaper om handel och administration, där service och kommunikation är centralt. Du lär dig hur du gör arbetsuppgifter som försäljning, inköp, service, ekonomiuppföljning och företagande.

Vad är handel och administration?

Handel innebär att du lär dig saker som försäljning, marknadsföring, branschkunskap, kundservice och affärsutveckling. Administration innebär administrativt arbete, kommunikation, kundservice samt konferens- och receptionsarbete. Inom både handel och administration finns möjligheter att starta och driva företag och därför får du lära dig om entreprenörskap och eget företagande.

Genom arbetsplatsförlagt lärande (APL) får du fördjupade yrkeskunskaper och inblick i kulturen och gemenskapen på en arbetsplats.

Läs mer om Midsommarkransens gymnasiesärskola

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill veta mer om Administration, handel och varuhantering så kommer skolan att kontakta dig.

Videoreportage

Kontaktuppgifter till Midsommarkransens gymnasiesärskola