Välkommen till Midsommarkransens gymnasiesärskola

Från och med hösten 2020 kan du läsa två program på Midsommarkransens gymnasiesärskola: Hälsa, vård och omsorg eller Administration, handel och varuhantering.

Midsommarkransens gymnasiesärskola ligger i Hägersten-Liljeholmen söder om Stockholms innerstad, endast några minuter från tunnelbanestationen Midsommarkransen. Skolan är en del av Midsommarkransens gymnasium och har tillgång till ett stort bibliotek, engagerade lärare och en matsal med hemlagad lunch.

Båda programmen ger dig en stark grund för ditt framtida arbetsliv. De är båda yrkesförberedande men du kan välja att läsa kurser som gör programmen högskoleförberedande.

På Midsommarkransens gymnasiesärskola får du möjligheten till personlig utveckling. Det innebär att utbildningen anpassas efter dina behov. Här får testa på att jobba individuellt så väl som med andra människor. Du får både lära och fördjupa dig i olika ämnen och sedan testa dina kunskaper med arbetsförlagt lärande (APL).

Välkommen till Midsommarkransens gymnasiesärskola!

Gör en intresseanmälan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av Midsommarkransens gymnasiesärskola.

Andel lärare med leg. och behörighet 2019/20

Antal elever per lärare 2019/20

Midsommarkransens gymnasiesärskola
Midsommarkransens gymnasiesärskola 10,0

Utbildningsstatistik

Genomsnittlig betygspoäng Behöriga till högskola Andel med examen inom 3 år
* När uppgiften baseras på färre än 10 avgångselever dubbelprickas den .. för att det inte ska gå att
   se enskilda elevers resultat. En prick . betyder att data saknas.

OBS! Procenten för andel lärare med pedagogisk examen påverkas bland annat av lärare som har deltidstjänst eller är yrkeslärare.
Källa: Skolverket

Midsommarkransens gymnasiesärskola