Administration, handel och varuhantering

Botkyrka
3 Elever/pedagog

Administration, handel och varuhantering på S:t Botvids gymnasiesärskola

Administration, handel och varuhantering på S:t Botvids gymnasiesärskolaLär dig om handel och service

Programmet för Administration, handel och varuhantering ger dig yrkeskunskaper. Bland annat får du lära dig att sälja olika varor och tjänster, hur man utför en del kontorssysslor, hur man bemöter kunder och hur man ger service i olika sammanhang. Programmet passar dig som gillar att möta människor, ge olika typer av service och som har känsla för ansvar och ordning.

Jobb inom Administration, handel och varuhantering

Det finns många olika typer av jobb du kan ha när du gått Administration, handel och varuhantering. Programmet förbereder dig för jobb eller annan sysselsättning inom bland annat lager, där du kan få plocka upp och förflytta varor. Du kan också få lära dig att marknadsföra produkter, alltså försäljning och exponering av varor inom handeln. Andra exempel på jobb inom yrkesområdet är:

• telefonservice
  • kundservice
  • posthantering
  • kopieringsarbete inom administration, reception, konferens och evenemang.

Läs mer om S:t Botvids gymnasiesärskola

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill veta mer om Administration, handel och varuhantering så kommer skolan att kontakta dig.

Kontaktuppgifter till S:t Botvids gymnasiesärskola

S:t Botvids gymnasiesärskola