Estetiska verksamheter

Estetiska verksamheter på Olinsgymnasiet Gymnasiesärskola

Välj estes på Olinsgymnasiet Gymnasiesärskola

Programmet för Estetiska verksamheter på Olinsgymnasiet

Har du ett stort intresse för dans, musik eller teater?

På Olinsgymnasiet kan du gå programmet för Estetisk verksamhet med inriktning dans, musik eller teater.

På Olinsgymnasiet utvecklar du din kreativitet, fantasi, inlevelse- och uttrycksförmåga. Vi arbetar i gemensamma sceniska produktioner där vi tränar på att samarbeta, ta initiativ och ansvar.

Olinsgymnasiet är en skola där du som elev kommer få vara med i olika musik- och teaterprojekt och med möjlighet att ta danslektioner.

Inriktning Dans, Musik eller Teater

Som elev på gymnasiesärskolans estetiska program kan du välja inriktning dans, musik eller teater.

Tycker du om att dansa och röra på kroppen? Då kan du välja inriktningen dans, och får då läsa följande kurser i din programfördjupning:

• Dans - specialområde
  • Dansgestaltning
  • Service och bemötande

Vill du hellre hålla på med sång och instrument? Då är musikinriktningen något för dig. Du får prova på olika instrument och lära dig att skapa musik på datorn. Du läser följande kurser i din programfördjupning:

• Musik – specialområde
  • Musikproduktion
  • Service och bemötande

Tycker du om att spela teater? Då kanske teaterinriktningen är något för dig. Du får prova på att spela olika roller och vara med i föreställningar. Du läser följande kurser i din programfördjupning:

• Teater - specialområde

Läs mer om Olinsgymnasiet Gymnasiesärskola

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill veta mer om Estetiska verksamheter så kommer skolan att kontakta dig.

Skolrecensioner

Kontaktuppgifter till Olinsgymnasiet Gymnasiesärskola