Ang yrkessärskola - Forum

2023-05-01 21:38   Anna Saarijärvi

Hej Jag behöver ett betyg att jag gått gymnasiet på anpassad yrkessärskola. Men jag har kontaktat region arkivet och jag har bara fått ur betygs katalogen ..och jag måste få tag i betyget att jag gått 4 år . Jag vet inte vart jag ska vända mig för att få mitt betyg att jag gått gymnasiet 1989.  Jag måste få tag i betyget för jag kan bli validerad till barnskötare för även om jag gått yrkessärskola så räknas väl det som att jag har en gymnasie utbildning mvh 


RE: Ang yrkessärskola
2023-05-02 10:59   Petra Öster

Hej,

Många personer kan få tag på sina betyg genom att använda Antagning.se och om du loggar in där kan du se betygen där. Annars är ett tips att du vänder dig till din gamla skola, förslagsvis studie- och yrkesvägledare, som bör kunna skicka dig dina gymnasiebetyg.

Innan du fortsätter leta efter dina betyg är det bra att kolla med personen som ska ha dina betyg exakt vad de vill kunna se på dina betyg. Bara den personen kan svara på vad som kommer att kunna valideras. Så kolla det först och testa sedan att ta kontakt med din gamla skola, Antagning eller kanske kommunen där du gick i skola.

Lycka till! /Petra,SYV