Stockholms Hotell & Restaurangskola gymnasiesärskola

I utbildningen på gymnasiesärskolan ingår minst 22 veckors arbetsplatsförlagt lärande (APL). Förutom yrkesämnen som Servering, Matlagning och Arbetsmiljö och säkerhet läser du kärnämnen (svenska, engelska, matematik, idrott och hälsa, religion, samhällskunskap, naturkunskap och estetisk verksamhet). Efter Hotell- och Restaurangprogrammet kan du arbeta på café, hotell, restaurang eller storhushåll. Du lär dig grundläggande kunskaper i matlagning, bageri, servering och hygien.

Hotell, restaurang och bageri

Här nedanför ser du recensioner av skolan. Du kan skriva en egen recension genom att klicka på knappen.
Elvira

Lärarna lyssnar väldigt bra på dina åsikter! Vi har servering, kök, hotell och bageri. Du får gå ut på praktik i 3:an och 4:an. Våra mentorer heter Davor, Martine, Margareta och Karin.

Arenavägen 60
121 05 Johanneshov