Hotell, restaurang och bageri

5 Elever/pedagog
Hotell, restaurang och bageri

Hotell, restaurang och bageri på Sågbäcksgymnasiet Anpassad gymnasieskola

Programmet för hotell, restaurang och bageri

På Sågbäcksgymnasiets anpassad gymnasieskola i Huddinge har du möjligheten att studera på Programmet för hotell, restaurang och bageri. Det är en ordentlig yrkesutbildning som förbereder dig inför att arbeta på hotell, i restaurang eller på bageri. Du kan till exempel arbeta som bagare, kock eller servitör.

I små klasser får du lära dig om hur man arbetar inom de olika yrkena och lära dig om till exempel matlagning, livsmedelshygien, dukning, servering och service på hotell. Tillsammans med andra elever från skolan så driver du den anpassade gymnasieskolans egna restaurang: Restaurang 3FEM2.

Årskurs 1

Under det första året på programmet så får du lära dig grunderna inom bakning och matlagning i skolans pedagogiska kök.

Årskurs 2 och 3

Under det andra och tredje året arbetar du i skolans stora restaurangkök och får testa på flera olika delar av restaurangarbetet.

Årskurs 4

Du kommer under det sista året arbeta med att bli klar med de flesta teoretiska kurserna för att sedan under våren ha praktik (APL).

Efter examen kommer du ha ett stort stöd från både skolan och arbetsförmedlingen, LLS och Försäkringskassan. De kommer hjälpa dig i din väg mot att få jobb.

Läs mer om Sågbäckgymnasiet Gymnasiesärskola

Ladda ner broschyr

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill veta mer om Hotell, restaurang och bageri så kommer skolan att kontakta dig.

Kontaktuppgifter till Sågbäcksgymnasiet Anpassad gymnasieskola

Sågbäcksgymnasiet Anpassad gymnasieskola