Fordonsvård och godshantering

5 Elever/pedagog
Fordonsvård och godshantering

Fordonsvård och godshantering på Sågbäcksgymnasiet Anpassad gymnasieskola

Programmet för fordonsvård och godshantering är ett yrkesprogram för dig som ska gå i anpassad gymnasieskola och få en yrkesutbildning. I en liten verkstad lär du dig hur arbetet i branschen för fordonsvård fungerar. Tillsammans med skolans övriga elever arbetar du i någon av skolans fordonsverkstäder.

Innehåll

Du kommer under utbildningen att få lära dig grunderna inom fordonsvård som till exempel rekonditionering, biltvätt, däckbyte, cykelservice samt mindre fordons- och maskinreparationer.

Du kommer också att få kunskaper som hjälper dig att välja och använda verktyg, material och metoder för att utföra arbetsuppgifter inom områdena.

Under utbildningen får du möjlighet att utveckla både dina praktiska och sociala förmågor i samspel med andra elever och personal på skolan.

Efter utbildningen

Efter utbildningen kan du söka arbete inom fordonsvård och cykelservice. Du kommer att ha ett stort stöd av skolan bland annat arbetsförmedlingen, LSS och Försäkringskassan på din väg ut i arbetslivet.

Läs mer om skolan

Ladda ner broschyr

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill veta mer om Fordonsvård och godshantering så kommer skolan att kontakta dig.

Kontaktuppgifter till Sågbäcksgymnasiet Anpassad gymnasieskola

Sågbäcksgymnasiet Anpassad gymnasieskola