Hälsa, vård och omsorg

Botkyrka
3 Elever/pedagog

Hälsa, vård och omsorg på S:t Botvids gymnasiesärskola

Hälsa, vård och omsorg på S:t Botvids gymnasiesärskolaProgrammet för hälsa, vård och omsorg

På S:t Botvids gymnasiesärskola kan du gå det yrkesinriktade programmet för hälsa, vård och omsorg.

Programmet ger dig kunskaper för att du ska kunna jobba med jobb där man möter människor. Du får lära dig om människors hälsa, levnadsvanor och utveckling. Utbildningen ger också kunskap om yrken där man jobbar för att människor ska få en bättre hälsa. Det kan också få lära dig om hushållsarbete, människors lika värde, att möta och kommunicera med olika människor och ett etiskt förhållningssätt.

När du läst programmet för hälsa, vård och omsorg har du en bra grund för att arbeta inom till exempel äldreomsorg och förskola. Andra yrken som utbildningen kan leda till är:

• Barnverksamhet inom föreningsliv
  • Arbete på museum
  • Arbete på parklek
  • Stöd på dagcenter för äldre och funktionsnedsatta personers vardag och utevistelse

Läs mer om S:t Botvids gymnasiesärskola

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill veta mer om Hälsa, vård och omsorg så kommer skolan att kontakta dig.

Kontaktuppgifter till S:t Botvids gymnasiesärskola

S:t Botvids gymnasiesärskola