Rudbeckianska gymnasiesärskola i Västerås

På Rudbeckianska gymnasiets gymnasiesärskola ges programmet för Hantverk och produktion. Som elev på programmet får du grundläggande kunskaper och färdigheter inom hantverk och produktion. Du får även kunskaper om hantverkshistoria och hantverksteknik. Utbildningen förbereder dig för att kunna hantera verktyg och tillverkningsmetoder och få kunskap om olika material som används. Förutom teoretiska och praktiska moment, ingår även grundämnena och inriktningar som form och design samt bild och material.

Rudbeckianska gymnasiet är en trygg, harmonisk och stimulerande arbetsplats i mitten av Västerås, där skolan har ljusa, fräscha lokaler. På skolan respekterar elever och personal  varandra. Detta för att Rudbeckianska skolan vill bidra till en lugn, dynamisk och trygg studiemiljö.

Hantverk och produktion

Skolgatan 5