Polhemsskolan i Gävle

Den anpassade gymnasieskolan finns huvudsakligen på Polhemsskolan, men har även en mindre del av verksamheten förlagd på Tallbo anpassade skola. Det finns möjlighet till fritidsverksamhet för dig som har rätt till det enligt LSS-lagen. Här får du som elev möjlighet att träna boende och fritid i skolans träningsboende. Träningsboendet finns i närheten av skolan.

Administration, handel och varuhantering

Hantverk och produktion

Hotell, restaurang och bageri

Hälsa, vård och omsorg

Skog, mark och djur

Individuella program

Här nedanför ser du recensioner av skolan. Du kan skriva en egen recension genom att klicka på knappen.
Kakan

Finns inget träningsboende i anslutning till skolan Det var flera år sedan det togs bort, tyvärr.

Kristina Hjertberg , Biträdande rektor Kommentar:
Träningsboendet var mycket uppskattat av både elever och personal och vi hade önskat kunna fortsätta att erbjuda elever möjligheten att träna på vardagsaktiviteter. Utifrån en budget som inte var i balans valde man att avsluta en verksamhet som inte skolan enligt lag måste bedriva.

Kaserngatan 67
800 06 Gävle