Plats:
Gör en intresseanmälan

Anpassad gymnasieskola

Järfälla gymnasiums Anpassad gymnasieskola är till för ungdomar som har avslutat grundskolan eller anpassad grundskolan och inte har förutsättningar att klara gymnasieskolans kunskapskrav på grund av en intellektuell funktionsnedsättning eller en hjärnskada.

Skolan erbjuder två program, ett nationellt och ett individuellt program. Båda programmen är fyråriga med fokus på estetiska ämnen. Lärarna arbetar nära eleverna och tillsammans med assistenter strävar skolan efter att stärka elevernas självkänsla. Skolan jobbar för att varje elev ska nå sin fulla potential.

Skolans lokaler är integrerade i Järfälla gymnasium där de delar teater-, dans- och musiksalar, studios, matsal, bibliotek samt idrottshall. Skolan är belägen i Jakobsberg - ett naturskönt område i Järfälla kommun med bra kommunikationsmöjligheter med buss och tåg.

Fritids - korttidsverksamhet

I anslutning till skolan finns en fritidsverksamhet. Här får du möjlighet att vidareutveckla kunskaper, främja din fantasi och förmåga att lära tillsammans med andra genom planerade aktiviteter samtidigt som du får en meningsfull fritid.

Prova på vecka

Vill du prova att vara en elev på Järfälla anpassad gymnasieskola? Skolan erbjuder prova på vecka för alla elever som är intresserade av att söka till skolans program. Prova på veckan är viktig för dig som elev och för skolan så att man tillsammans kan anpassa undervisningen utifrån dina behov.

Nationella program

Kontakt

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av Järfälla gymnasium - Anpassad gymnasieskola.

Recensioner

Här nedanför ser du recensioner av skolan. Du kan skriva en egen recension genom att klicka på knappen.
Emelie Persson

Denna skola har gett mig glädje från första början, innan jag började i Järfälla gymnasiesärskolan så mådde jag inte bra i min förra skola för ingen såg eller hälsade på mig. Men när jag började hos Järfälla så fick jag glädjetårar för här fanns det som sa "Hej!" eller "Kul att du ska börja hos oss!" då blev jag glad. Det känns som hemma och try...

Visa hela

Hitta till skolan