Järfälla

Estetiska verksamheter på Järfälla gymnasium - Anpassad gymnasieskola

Estetiska programmet – nationellt program

Programmet passar dig som är intresserad av skapande och konstnärliga uttrycksätt i en kreativ miljö. Det betyder att du kommer jobba mycket med bild, musik, slöjd, teater och entreprenörskap. Genom detta lär du dig bl.a. att samarbeta, kommunicera och får även prova att starta eget företag.

APL (arbetsplatsförlagt lärande) ingår i programmet, där får du praktisera och utveckla yrkeskunskaper och en yrkesidentitet. Detta ger dig både värdefulla erfarenheter samtidigt som du får möjlighet att skaffa nya kontakter i en bransch du är intresserad av.

Här läser du ämnen och får betyg på varje avslutad kurs. Programmet förbereder dig för vuxenlivet oavsett om du tänker studera vidare eller arbeta.

Studiemiljö

För att du ska trivas och må bra utgår skolan från det egna hemklassrum där viss del av undervisningen bedrivs. Studiemiljö och aktiviteter varvas i Järfälla gymnasiums gemensamma lokaler samt i närområdet. Du är en del av skolans gemenskap, på ett tryggt och trivsamt sätt.

Skolan jobbar tematiskt i olika ämnen- och ämnesområden där teori kombineras med praktik. Det betyder att du hela tiden prövar det du lärt dig.

Fritids - korttidsverksamhet

I anslutning till skolan finns en fritidsverksamhet. Här får du möjlighet att vidareutveckla kunskaper, främja din fantasi och förmåga att lära tillsammans med andra genom planerade aktiviteter samtidigt som du får en meningsfull fritid.

Prova på vecka

Vill du prova att vara en elev på Järfälla anpassad gymnasieskola? Skolan erbjuder prova på vecka för alla elever som är intresserade av att söka till skolans program. Prova på veckan är viktig för dig som elev och för skolan så att man tillsammans kan anpassa undervisningen utifrån dina behov.

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill veta mer om Estetiska verksamheter så kommer skolan att kontakta dig.

Kontaktuppgifter till Järfälla gymnasium - Anpassad gymnasieskola

Järfälla gymnasium - Anpassad gymnasieskola