Ikasus anpassad gymnasieskola

Välkommen till Ikasus anpassad gymnasieskola!

Ikasus anpassade gymnasieskola ligger i Vallentuna i Stockholms län och riktar sig till dig som har autism/autismliknande tillstånd och utvecklingsstörning. Undervisningen på Ikasus anpassade gymnasieskola utgår från dina förutsättningar och potential. Här ska du tillsammans med dina lärare hitta glädjen i ditt lärande, eftersom glädje och motivation är grunden för att lära.

Lärarna på Ikasus har lång erfarenhet av att möta elever med olika variationer eller nedsättningar. All undervisning på Ikasus anpassade gymnasieskola är individuellt planerad utifrån din utvecklingsplan som omfattar alla ämnesområden och arbetar som en träningsskola för inom särskolans ram. På Ikasus vill man också och strävar mot att man som elev ska klara sig själv och kunna leva i ett samhället utanför familjen och skolan.

Hjälmstavägen 2A
186 41 Vallentuna