Gör en intresseanmälan

Hökegården gymnasiesärkskola

På Hökegården GS läser du ett individuellt program och studerar följande ämnesområden efter din egen förmåga:

• Estetisk verksamhet
  • Hem- och konsumentkunskap
  • Idrott och hälsa
  • Natur och miljö
  • Individ och samhälle
  • Språk och kommunikation

Skolan arbetar med tydliggörande pedagogik såsom TAKK (Tecken som alternativ kompletterande kommunikation), bildstöd (till exempel Widgit Go, InPrint) och struktur. Här finns Clevertouch-skärmar, datorer och iPads som vi använder i undervisningen. Här arbetar specialpedagoger, specialassistenter och elevassistenter tillsammans med särskilt utbildad personal för musik, gymnastik och hydroterapi.

Hökegården GS ligger nära naturen och vi går ofta ut. Vi har också två inhägnade gårdar där vi odlar, cyklar eller gör andra gruppaktiviteter.

Kontakt

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av Hökegården gymnasiesärkskola.

Rimfrostgatan 2
418 40 Göteborg