Plats:

Dibber Rullen anpassad gymnasieskola

Välkommen till Heldagsskolan Rullen!

Dibber Rullen är en anpassad skola för elever som följer kursplanen för träningsskola och verksamhetsträning (gymnasiet). Där finns elever med flerfunktionshinder på måttlig eller låg begåvningsnivå.

Rullen är en heldagsskola vilket innebär att skola och fritid varvas under hela dagen - styrd av elevens behov. Medarbetargruppen är den samma under hela dagen och året och den pedagogiska strukturen finns under all öppen tid.

På torsdagar stänger skolan kl 15 för planering, uppföljning, kvalitetsarbete och kompetensutveckling med alla medarbetare. Det innebär att alla medarbetare finns tillgängliga för eleverna all öppen tid.

Heldagsskolan Rullen har valt att prioritera behov och begåvning framför ålder för att få homogena klasser. Det innebär att det i samma klass kan finnas elever som är mellan 6 - 21 år gamla.

Recensioner

Hitta till skolan