Sollentuna

Individuella programmet på Häggviks Gymnasium gymnasiesärskola

Individuella programmet

Individuella programmet på Häggviks Gymnasium

Individuella program i gymnasiesärskolan är till för elever som behöver en utbildning som är anpassad för de egna förutsättningarna och inte kan gå ett nationellt program i gymnasiesärskolan. Där läser eleven ämnesområden istället för ämnen.

De individuella programmen består av följande sex ämnesområden:

• Estetisk verksamhet
  • Hem- och konsumentkunskap
  • Idrott och hälsa
  • Natur och miljö
  • Individ och samhälle
  • Språk och kommunikation

De individuella programmen har inga programmål. Utbildningen på ett individuellt program utformas utifrån den enskilde elevens behov och förutsättningar. Om en elev har förutsättningar kan en kombination av ämnesområden och kurser från något av de nationella programmen läsas.

Häggviks Gymnasium erbjuder följande inriktningar inom det individuella programmet:

• Allmän inriktning
  • Inriktning mot trädgård
  • Inriktning mot idrott och friluftsliv

Läs mer om Häggviks Gymnasium

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill veta mer om Individuella programmet så kommer skolan att kontakta dig.

Videoreportage

Kontaktuppgifter till Häggviks Gymnasium gymnasiesärskola