Hotell, restaurang och bageri

Hotell, restaurang och bageri på Häggviks Gymnasium gymnasiesärskola

Hotell, restaurang och bageri

Hotell, restaurang och bageri på Häggviks Gymnasium

Programmet för Hotell, restaurang och bageri är ett yrkesinriktat program. Utbildningen ska ge kunskaper för att du ska kunna jobba med till exempel service, matlagning och bakning. Du får också lära dig ta hand om färskvaror och livsmedel.

Vad du får göra

På det här programmet lär du dig göra arbetsuppgifter inom hotell, restaurang och bageri. Du får lära dig att ge service och att bemöta kunder. När du läser programmet för Hotell, restaurang och bageri har du minst 22 veckors arbetsplatsförlagt lärande under utbildningens fyra år.

Läs mer om Häggviks Gymnasium

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill veta mer om Hotell, restaurang och bageri så kommer skolan att kontakta dig.

Videoreportage

Kontaktuppgifter till Häggviks Gymnasium gymnasiesärskola