Anpassade gymnasieskolor i Göteborgs stad

GS Utbildningar består av sju olika skolor.

Våra sju skolor finns på flera platser i staden - i centrum, i väster och på Hisingen. Undervisningen sker i mindre grupper och du arbetar själv eller tillsammans med andra. Du får en individuell utvecklingsplan som bygger på dina erfarenheter, kunskaper och intressen. Hos oss är det viktigt att du praktiskt får tillämpa det du lär dig.

Arbete tränar du genom praktik på öppna arbetsmarknaden eller inom daglig verksamhet, utifrån dina förutsättningar.

Välkommen till den anpassade gymnasieskolan!

På den anpassade gymnasieskolan anpassas undervisningen efter dina behov och intressen, vilket gör det både enklare och roligare för dig. Du lär dig på ditt sätt och i din takt, men tillsammans med andra. Här får du fyra lärorika år med både glädje, kunskap, utmaningar och möjligheter. Vi har sju skolor, nio nationella program och ett individuellt program.

Administration, handel och varuhantering

Estetiska verksamheter