Administration, handel och varuhantering

Stockholm

Administration, handel och varuhantering på Grillska Gymnasiesärskolan

Grillska gymnasiesärskola

Programmet för administration, handel och varuhantering

Programmet för administration, handel och varuhantering passar dig som vill jobba med handel och service. Utbildningen är 4 år och du som elev kommer att spendera mycket tid på en arbetsplats. Du kommer bland annat att lära dig om försäljning, marknadsföring, varuhantering och dokumentation.

Jobba med människor

Att arbeta i butik eller med kommunikation är ett väldigt socialt yrke. Du kommer att vara i kontakt med människor dagligen. För att du som elev ska vara förberedd på detta kommer du att få läsa kurser i:

• Praktisk marknadsföring
  • Service och handel
  • Information och kommunikation

Du kommer även att läsa ämnen som svenska, engelska, matematik och idrott och hälsa.

Praktisera i butik, på café eller på kontor

Grillska gymnasiesärskolan har ett nära samarbete med Stockholms Stadsmission. Som elev på gymnasiesärskolan kommer du därför att ha möjlighet att göra din praktik på någon av Stockholms Stadsmissions butiker eller andra verksamheter. Vi har också många andra arbetsgivare som vi samarbetar med. Efter utbildningen på Grillska kommer du ha mycket erfarenhet av att arbeta med handel och administration på en arbetsplats.

Efter utbildningen

Du som elev kommer att vara väl förberedd för arbetslivet direkt efter dina studier på gymnasiesärskolan. Du kommer även ha läst kurser i hemkunskap och trafikantkunskap som ska förbereda dig för vuxenlivet. Vi gör alltid vårt bästa för att hjälpa dig att hitta ett bra alternativ efter din tid på gymnasiesärskolan. Målet är att du ska ha en sysselsättning som passar dig och dina intressen och behov.

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill veta mer om Administration, handel och varuhantering så kommer skolan att kontakta dig.

Skolrecensioner

Kontaktuppgifter till Grillska Gymnasiesärskolan