Hälsa, vård och omsorg

Stockholm

Hälsa, vård och omsorg på Grillska Gymnasiesärskolan

Hälsa, vård och omsorg på Grillska Gymnasiesärskola

Programmet för hälsa, vård och omsorg – inriktning barn och fritid

Vill du jobba med barn och ungdomar? Då ska du läsa vårt program för hälsa, vård och omsorg som har en inriktning mot barn och fritid. Utbildningen är 4 år och du som elev kommer spendera mycket tid på en arbetsplats. Du kommer bland annat lära dig om hälsa, barnet i förskolan och vård och omsorg.

Jobba med människor

Under utbildningen kommer du som elev att få lära dig att bemöta människor i olika åldrar. Det är viktigt i arbete med barn och ungdomar att du har en kunskap om hur människor utvecklas. För att du som elev ska vara förberedd inför din APL (praktik) kommer du att få läsa kurser såsom:

• Människan
  • Service och bemötande
  • Skapande verksamhet

Praktisera på förskola eller skola

Våra APL-samordnare har ett gott samarbete med flera förskolor och skolor runtom i Stockholm. Vi hjälper dig att hitta en praktikplats som du trivs och utvecklas på. Det kan vara på en förskola, skola eller fritids. Du kommer att ha APL 2 dagar i veckan under åk 2-4. Efter utbildningen på Grillska kommer du ha mycket erfarenhet av att arbeta med barn och unga på en arbetsplats.

Efter utbildningen

Du som elev kommer att vara väl förberedd för arbetslivet direkt efter dina studier på gymnasiesärskolan. Du kommer även ha läst kurser i hemkunskap och trafikantkunskap som ska förbereda dig för vuxenlivet. Vi gör alltid vårt bästa för att hjälpa dig att hitta ett bra alternativ efter din tid på gymnasiesärskolan. Målet är att du ska ha en sysselsättning som passar dig och dina intressen och behov.

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill veta mer om Hälsa, vård och omsorg så kommer skolan att kontakta dig.

Skolrecensioner

Kontaktuppgifter till Grillska Gymnasiesärskolan