Furulundsskolans anpassade gymnasieskola

I Sölvesborg finns Furulundsskolans anpassade gymnasieskola med ca 700 elever. Furulundsskolan har en anpassad gymnasieskola med tre program: Administration, handel och varuhantering (om du vill arbeta inom exempelvis handel och service), Fastighet, anläggning och byggnation (om du vill bli exempelvis vaktmästare) eller Individuellt program (för dig som behöver en individuell lösning).

På Furulundsskolan finns alltid lärare och mentorer för att hjälpa dig att utvecklas utifrån dina behov och förutsättningar. Program på anpassad gymnasieskola finns för att det ska inspirera dig och förbereda dig inför arbets- och vuxenlivet. Skulle det också vara så att du vill läsa kurser eller andra ämnesområden något av de två andra programmen så kan du alltid göra det utan problem.

Välkommen och lycka till med ansökan!

Administration, handel och varuhantering

Fastighet, anläggning och byggnation