Bålsta
3 Elever/pedagog

Individuella program på Fridegårdsgymnasiet anpassad gymnasieskola

Ungdomar som inte kan delta i något av de nationella programmen i gymnasiesärskolan erbjuds utbildning på de individuella programmen. Här läser du följande ämnesområden:

• Estetisk verksamhet
  • Hem- och konsumentkunskap
  • Idrott och hälsa
  • Individ och samhälle
  • Natur och miljö
  • Språk och kommunikation

Individanpassad undervisning

När du går ett individuellt program utformas utformas undervisningen utifrån dina individuella förutsättningar.

Skolan vill tillsammans med dig utveckla din nyfikenhet och utmana dig att pröva nya saker så att du efter avslutad skolgång ska ha en meningsfull sysselsättning samt kunna göra medvetna val.

Gör praktik

Om det bedöms att det kan vara bra för dig kan du få göra praktik. På individuella program kan man kombinera ämnen från nationella program och ämnesområden.

Läs mer om Min skola

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill veta mer om Individuella program så kommer skolan att kontakta dig.

Kontaktuppgifter till Fridegårdsgymnasiet anpassad gymnasieskola

Fridegårdsgymnasiet anpassad gymnasieskola