Emanuelgymnasiet
Uppsala
2 Elever/pedagog

Individuella program på Emanuelgymnasiet

Detta program utformas utifrån varje elevs behov och förmågor och är till för dig som gått grundsärskola och läst ämnesområden. Du läser sex olika ämnesområden på gymnasiet och får verksamhets- och yrkesträning.

Undervisningen sker både individuellt och i grupp. Stor vikt läggs vid social träning och samspel med andra. Du får göra regelbundna studiebesök i Uppsala. Under åk 3 och 4 så erbjuds du praktik. Du förbereds för ett meningsfullt vuxenliv i arbete, boende och fritid samt ett fortsatt lärande!

Läs mer om EmanuelGymnasiet

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill veta mer om Individuella program så kommer skolan att kontakta dig.

Kontaktuppgifter till Emanuelgymnasiet

Emanuelgymnasiet