Bromangymnasiets anpassade gymnasieskola!

Bromangymnasiets anpassade gymnasieskola är fyraårigt och vänder sig till elever med funktionsvaration. Utbildningen är flexibel och individanpassad utefter dina behov och förutsättningar. Programmen som erbjuds är fyra nationella program och ett individuellt program:

- Hälsa, vård och omsorg

- Administration, handel och varuhanering

- Fordonsvård och godshantering

- Fastighet, anläggning och byggnation

Bromangymnasiets anpassade gymnasieskola förbererder dig för att studera vidare, söka arbete och för att aktivt delta i samhällslivet. På skolan arbetar man målmedvetet med din personliga utveckling för att förbereda dig för framtiden.

Skolan erbjuder också Glada Hudik-teatern profil. Det är till för dig som går nationella- eller individuella programmet på en anpassad gymnasieskola. Du läser programmets kurser/ämnesområden och du får möjlighet att rikta delar av utbildningen mot Glada Hudik-teater profil.

Administration, handel och varuhantering

Fastighet, anläggning och byggnation