Personaltäthet: 2 Elever/pedagog
Gör en intresseanmälan

Berga Naturbruksgymnasium Gymnasiesärskola

Välkommen till Berga naturbruksgymnasium!

På Berga finns gymnasiesärskolans program på fyra år för skog, mark och djur. Utbildningen ger kunskap inom praktiskt arbete med markarbete och djur (häst, hund och lantbruksdjur).

Utbildningen innehåller mycket praktiskt arbete. Som elev får du lära dig om sällskapsdjur och ridning.

Fördjupning

I fördjupningen får du lära dig mer om reptiler, hundar, hästar, gnagare, fåglar och fiskar som finns på Berga Naturbruksgymnasium.

Du får även möjlighet att använda många olika maskiner tex. åkgräsklippare, lövblås, trimmer och elbil. I fördjupning Mark får du lära dig hantera röjsåg och även ta traktor-körkort.

Nationella program

Kontakt

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av Berga Naturbruksgymnasium gymnasiesärskola.

Här nedanför ser du recensioner av skolan. Du kan skriva en egen recension genom att klicka på knappen.
Elev

Jag går i 3 och trivs väldigt bra

Julia Åkerquist

jag tycker att skolan är bra och jag tycker om djuren. Jag tycker att lärarna är bra.

felicia

jag tycker att det är jätte roligt sköta djuren

Berga Skolväg 1
137 91 Västerhaninge