Fordonsvård och godshantering

Arlandagymnasiet anpassad gymnasieskola
Märsta

Fordonsvård och godshantering på Arlandagymnasiet anpassad gymnasieskola

Programmet för fordonsvård och godshantering

Det här er ett yrkesinriktat program. Det är upplagt så att du under första året jobbar i verkstaden och lär dig grunderna i verkstadsarbete. Till andra året väljer du att antingen lära dig mer om personbilar, eller så väljer du transport där du får lära dig att köra till exempel truck och hjullastare.

Läs med elever från övriga gymnasiet

Som elev på de nationella programmen läser du tillsammans med gymnasieskolan så mycket som möjligt. Du läser de programspecifika ämnena tillsammans med elever från övriga gymnasiet. Du får hjälp av minst en elevassistent som är knuten till varje program – du ska alltid få den hjälp du behöver, när du behöver den. De gymnasiegemensamma ämnena läser du i mindre grupper där undervisningen anpassas efter dina behov.

Skoldagen på Arlandagymnasiets gymnasiesärskola är naturligtvis helt utan håltimmar och börjar 08.15 varje dag och slutar 14.30.

Läs mer om skolan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill veta mer om Fordonsvård och godshantering så kommer skolan att kontakta dig.

Kontaktuppgifter till Arlandagymnasiet anpassad gymnasieskola

Arlandagymnasiet anpassad gymnasieskola