Om anpassad gymnasieskola

Vad är anpassadgymnasieskola.se?

anpassadgymnasieskola.se är en söktjänst för anpassade gymnasieskolor. Vi är en webbplats med information om de olika programmen i anpassad gymnasieskola och hur det går till när man ska söka till en skola.

I vår söktjänst kan du söka bland olika program för att se vilka skolor som har de olika programmen. Du kan också få veta vilka skolor som finns på varje ort, och vilka skolor som erbjuder boende för sina elever. Sök genom knapparna för program eller ort, eller använd fritextsök för att söka direkt på ett skolnamn eller annat nyckelord.

Vem har gjort den här sidan?

anpassadgymnasieskola.se är skapad av informationsavdelningen och teknikavdelningen på gymnasium.se – Sveriges största söktjänst för gymnasieskolor. Layout, funktion och innehåll på anpassadgymnasieskola.se har tagits fram i samråd och dialog med rektorer, studie- och yrkesvägledare och marknadsansvariga för anpassade gymnasieskolor samt med representanter från FUB och SPSM.

"Den är mycket tydlig, enkel och fin tycker jag och vad jag kan se ge information om just det man nog vill veta när man ska välja gymnasium. Bra tillgänglighet och bra med enkel lyssnarfunktion!"
- Agneta Holmgren, projektledare, Specialpedagogiska Skolmyndigheten (SPSM) om anpassadgymnasieskola.se.

gymnasium.se har funnits sedan 2006 och har varje månad omkring 413 000 besök. gymnasium.se ingår i koncernen Keystone Education Group AB. Vi har 19 nationella söktjänster för olika typer av utbildning på olika nivåer i Sverige, Danmark, Finland, Frankrike, Tyskland, Holland, Norge, Ryssland, Storbritannien och USA. Keystones svenska huvudsajter är: studentum.se, AllaStudier.se, gymnasium.se, utbildning.se, kurser.se, aktivitet.se och anpassadgymnasieskola.se.

Kontakta oss

OBS! Om du har frågor kring ett specifikt program eller en skola ska du inte kontakta oss utan kontakta den aktuella skolan i fråga. Vi driver inga egna utbildningar. Vi som jobbar på anpassadgymnasieskola.se är utbildade kommunikatörer och vi har även en deltidsanställd studie- och yrkesvägledare som hjälper till att besvara frågor vid behov.

Har du synpunkter på den här webbplatsen? Eller är du intresserad av att synas med din skola? Kontakta oss på info@gymnasium.se.

anpassadgymnasieskola.se

Adress:

Keystone Education Group AB
Karlavägen 100 A, Plan 5
115 26 Stockholm, Sverige

Org.nr: 556652-1653
VAT: SE556652165301
Bankgironr: 5702-1867
Telefon:+46-(0)8 509 106 30
Fax:+46-(0)8 509 106 99

Upphovsrätt

Innehållet i anpassadgymnasieskola.se:s databas skyddas av det så kallade katalogskyddet enligt paragraf 49 i Upphovsrättslagen. Detta skydd innebär att det är förbjudet att kopiera hela eller delar av databasen och göra det tillgängligt för allmänheten, t.ex. genom att visa på andra webbplatser, utan upphovsmannens tillstånd, d.v.s. anpassadgymnasieskola.se. Otillåten användning kommer att medföra ersättningsskyldighet och/eller rättsliga påföljder.

Vi värnar om din integritet

Allmänna villkor

Integritetspolicy

sök anpassade gymnasieskolor Annonsera på gymnasiesärskola.se