Plats:

Västerås Waldorfskola gymnasiesärskola

Västerås Waldorfskolans gymnasiesärskola arbetar med ett konstnärligt arbetssätt. Här kan du som elev prova på och kanske hitta ditt egna unika sätt att uttrycka dig! Dessutom erbjuder skolans lilla trygga format lysande möjligheter till och förutsättningar för inkludering. Som elev inom gymnasiesärskolan är det naturligt att delta i skolans projektveckor, gemensamma aktiviteter, skolans kör och mycket mer. Arbetssättet är utformat så att alla elever får arbeta på sin nivå och möjlighet till läsande, skrivande och dramatisering i grupp. Tanken på Waldorfskolan är att växandet och lärandet ska utgöra en helhet där eleven får arbeta praktiskt, konstnärligt och teoretiskt utifrån sina egna behov och möjligheter.

Estetiska verksamheter

Recensioner