Polhems anpassade gymnasieskola i Stockholm

Hos oss på Polhems anpassade gymnasieskola står kunskap, kultur och hälsa i centrum. Skolan ligger på gångavstånd till Fridhemsplan med flera tunnelbanelinjer och bussar. I skolans närhet finns kultur och service, parker och grönområden, inom gångavstånd. Våra lokaler är tillgänglighetsanpassade.

Våra utbildningar

Här är du i vårt fokus. Därför gör vi allt vi kan för att göra just din utbildning till den bästa för dig. Utbildningarna ger en bra grund både för ett yrke och för fortsatta studier. Du får också hjälp att utvecklas som person och att delta aktivt i samhällslivet.

Vi erbjuder ett individuellt program och tre nationella program:
* Programmet för estetiska verksamheter
* Programmet för hantverk och produktion, profil finsnickeri och frisör
* Programmet för samhälle, natur och språk, profil allmän och digital.

Kultur, kunskap och hälsa

Vi arbetar i ett upplevelsebaserat lärande där kulturupplevelser är ett återkommande inslag. Du och dina kamrater representerar en mångfald av kulturer som berikar utbildningen.

Du får de verktyg och resurser du behöver för att utveckla dina kunskaper och färdigheter. Du får hälsofrämjande aktiviteter och stöd att upprätthålla en balanserad livsstil och en positiv känsla av välmående.

Läs mer på vår webbplats och följ oss på sociala medier:

Polhem.stockholm

Polhems anpassade gymnasieskola på Facebook

Polhems anpassade gymnasieskola på Instagram

Gör en intresseanmälan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av Polhems anpassade gymnasieskola.

Hitta till skolan

Polhems anpassade gymnasieskola