Plats:

Gymnasiesärskolan i Hultsfred

Hultsfreds gymnasiet är ett kreativt center där eleverna får lära sig nya saker hela tiden och samtidigt utveckla sina kreativa intressen i möte med lärare som brinner för att göra dina gymnasieår intressant och lärorika.

Gymnasiesärskolan på Hultsfreds gymnasium erbjuder utbildningar för dig som på grund av någon form av funktionsnedsättning inte kan gå på gymnasiets ordinarie program. Här är omgivningen anpassad efter dina förutsättningar, programmen är; Fordonsvård och godshantering, Hotell, restaurang och bageri samt Individuellt program. Man jobbar i små grupper och det finns tillgång till lärare som har mer tid just för dig. Utbildningarna i gymnasiesärskolan ger extra stöd inför uppgiften att klara av självständigt vuxenliv.

Fordonsvård och godshantering

Hotell, restaurang och bageri