Höghammargymnasiet
Bollnäs

Individuella program på Höghammargymnasiet

Elever som inte kan följa utbildningen på ett nationellt program går på ett individuellt program. På Höghammargymnasiet finns individuella program inom dessa ämnesområden:

Estetisk verksamhet

På estetisk verksamhet får du lära dig om olika estetiska uttrycksformer och hur du kan använda dem för att förmedla tankar, idéer och känslor.

Hem- och konsumentkunskap

Hem- och konsumentkunskap lär dig om hur arbete, boende, ekonomi och konsumtion i hemmet fungerar. Du får mer kunskap som gör att det blir enklare att få en fungerande vardag.

Idrott och hälsa

Samband mellan människans livsstil, hälsa och välbefinnande får du lära dig mer om på ämnesområdet idrott- och hälsa. Du får även prova på olika former av fysiska aktiviteter både inomhus och utomhus.

Natur och miljö

Ämnesområdet natur- och miljö ingår biologi, fysik, kemi, matematik och teknik. Här får du mer kunskaper som kan lära dig mer om energi, teknik, hälsa och miljö.

Individ och samhälle

Ämnesområdet individ och samhälle ger dig mer kunskaper för att agera i samhället och med omvärlden. Här ingår samhällskunskap, geografi, historia och religion.

Språk och kommunikation

Kommunikation mellan människor kan ske på många olika sätt. Till exempel med bilder, kroppsspråk, skrift, tal eller tacken detta får du lära dig mer om på ämnesområdet språk och kommunikation.

På ett individuellt program kan man kombinera ämnen från nationella program och ämnesområden. Om det bedöms bra för eleven kan han eller hon också få göra praktik under utbildningen.

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill veta mer om Individuella program så kommer skolan att kontakta dig.

Kontaktuppgifter till Höghammargymnasiet

Höghammargymnasiet