Årsta Gårds anpassade gymnasieskola

Välkommen till Årsta Gårds anpassade gymnasieskola!

Årsta Gårds anpassade gymnasieskola är en fristående Waldorfsärskola som tillhör stiftelsen Årsta Gård. På skolan finns 30 elevplatser och här läser eleverna det individuella programmet. Skolan är belägen i Liljeholmen där man också har tillhörande fritidsverksamhet. På Årsta Gårds anpassade gymnasieskola arbetar man med att väcka lust och vilja till inlärning genom att ha tonvikten i undervisningen på det praktiska.

Genom hantverk får eleven möjlighet att vidareutveckla sitt tänkande till nytta även i den mer teoretiska undervisningen. Elevernas vilja stärks och intresset väcks för omgivningen när man får göra vardagssysslor och samarbetar med tillsammans. Verksamheten är inriktad på att erbjuda ungdomarna meningsfull fritid och stöd i vardagen samtidigt som det ska vara en meningsfull och roliga fyra år.

Individuella program

Katrinebergsbacken 12