Hahrska gymnasiet i Västerås

På Hahrska gymnasiet får du som elev på den anpassade gymnasieskolan läsa i en inkluderad miljö. Det betyder att du helt eller delvis läser tillsammans med eleverna som går på de övriga programmen på skolan, med lärare som har till huvuduppgift att stödja eleverna i inkluderingen.

Under första året sker undervisning på Bygg- och anläggningsprogrammet där eleverna får lära sig vad varje yrkesinriktning innefattar. Träarbete, måleri, plåtslageri, betong och mureri ingår då i yrkesinriktningarna.

Utbildningen förbereder dig att kunna arbeta med reparationer och underhåll av fastigheter eller markarbeten samt med yttre underhåll. Under skoltiden finns teori och praktik och  organiseras efter elevens behov.

Fastighet, anläggning och byggnation

Vedbovägen 1