Finnvedens anpassade gymnasieskola

Finnvedens gymnasium har en anpassad gymnasieskola med individuellt program och tre nationella program. Den anpassade gymasieskolan ska ge elever med utvecklingsstörning en god grund för yrkesverksamhet och fortsatta studier samt för personlig utveckling och ett aktivt deltagande i samhällslivet. Utbildningen ska utformas så att den främjar social gemenskap och utvecklar elevernas förmåga att självständigt och tillsammans med andra tillägna sig, fördjupa och tillämpa kunskaper. Den anpassade gymnasieskolan har en stor flexibilitet för att eleverna utifrån sina förutsättningar ska kunna utvecklas så långt som möjligt enligt utbildningens mål. Du får också göra praktik på en arbetsplats (APL).

Fordonsvård och godshantering

Hälsa, vård och omsorg