Personaltäthet: 2,5 Elever/pedagog
Informationsbroschyr: Ladda ner här

Anpassad gymnasieskola på Eksjö gymnasium

Den anpassade gymnasieskolan vid Eksjö Gymnasium har lång erfarenhet av utbildning för dig som behöver mer tid i undervisningen.

Som elev här får du arbeta i små grupper. Skolans undervisning bygger på specialpedagogisk kunskap.

Du har lärare som har stor erfarenhet av att anpassa undervisningen så att den passar just dig och de behov du har.

Skolan erbjuder både nationella och individuella program. Du är garanterad 3600 timmars undervisningstid under dina fyra år på den anpassade gymnasieskolan.

I din utbildning har du arbetsplatsförlagt lärande. Du är ute på APL i 22 veckor under din tid på gymnasiet.

Under ditt fjärde, och sista år, i den anpassade gymnasieskolan har skolan ett nära samarbete med Arbetsförmedlingen och/eller den dagliga verksamheten i den kommun som du bor i.

Administration, handel och varuhantering

Fordonsvård och godshantering