Almåsgymnasiet anpassad gymnasieskola i Borås

På Almåsgymnasiet går ca 800 elever med lärare nära som hjälper dig genom dina fyra år på programmet. Du kommer också få testa dina praktiska färdigheter när du gör din praktik och testa olika arbetsformer, antingen individuellt eller tillsammans med andra i nyrenoverade lektionssalar i en egen del av skolan med en entré anpassad för dig.

På Almåsgymnasiet i Borås finns anpassad gymnasieskola med programmet för Hälsa, vård och omsorg. Programmet passar dig som vill arbeta med människor i olika åldrar och situationer. Det kan till exempel vara jobb inom fritidsverksamhet, förskola eller på ett äldreboende med hushållsarbete, lokalvård, samt stöd. Det finns även individuellt program, vilket innebär att du kan anpassa din studieplan utefter dina förutsättningar och behov.

Hälsa, vård och omsorg

Alingsåsv. 36