Gymnasiesärskola - Forum

2023-04-22 19:10   Neda

Hej Min pojke valde internationell handel Första året gick men andra halvåret tyckte lärarna att han skulle kunna prova att gå i det individuella gymnasiesärskola med anpassande ämne Nu har han gått där i 3-4 månader Han gillar svenska, data, engelska inget av det läser han förutom svenska läser han . Han utvecklas inte och jag är rädd att han backar Vill att han läser nationellt program men o det han är intresserad av som språk( engelska och data Hur går jag vidare med detta ? Vill göra träffa någon angående detta Hans diagnos är lätt intellektuellt funktionshindrade nedsättning, han är rätt placerad för att läsa ämne Förtvivlad mamma Mvh .


RE: Gymnasiesärskola
2023-05-02 10:48   Petra Öster

Hej,

Jag kan tyvärr inte hjälpa till med detta. Du ska ta upp frågan med skolans rektor så att ni tillsammans kan prata om vad som kan göras för att det ska bli så bra som möjligt för honom i skolan. Finns det någon anledning till varför han inte skulle kunna byta tillbaka om det var bättre? Jag skulle gissa att skolan inte har något emot att ta upp frågan så ta kontakt med dem så fort som möjligt.

Vänligen,

Petra, SYV, Gymnaisum